kapilaroskopia, kapilaroskop, badanie kapilaroskopowe, badanie mikrokrążenia, mikrokrążenie, analiza, choroby nerek, kolagenozy, choroba Raynauda, twardzina układowa, sklerodermia, choroby serca, skazy krwotoczne, mikrokrwawienia, kapilary, włośniczki, naczynia włosowate, badanie, mikroskopia, kapilaromikroskopia, dermatolog kraków ambulatorium dermatologiczne dermatolog.eu gabinet w krakowie metody diagnostyczne,  metody lecznicze specjalista dobra lokalizacja centrum Krakowa śródmieście Chopina Czarnowiejska Konarskiego porady informacje mężczyzna habilitacja specjalizacja docent specjalista dermatolog kraków Instytut Dermatologii Ambulatorium Instytutu Dermatologii diagnostyka chorób skóry, leczenie chorób skóry, dobry dojazd, specjalista, schorzenia dermatologiczne, gabinet w krakowie, metody diagnostyczne,  metody lecznicze, specjalista dermatolog, wenerolog, kraków, wenerologia, leczenie chorób skóry, testy alergiczne, alergologiczne, fototerapia, lekarz skórny, mężczyna, choroby członka, penis, choroby weneryczne, dermatolodzy, opieka dermatologiczna, najlepszy dojazd, dobra kawa, diagnozowanie chorób skóry, diagnoza, diagnostyka, choroby penisa, gabinet dermatologiczny najlepszy dojazd, dermatologiczne, lekarz mężczyzna, dobry sprzęt, wyprysk, dermatolog w Krakowie, dobry dojazd, profesjonalny sprzęt, dyskretny wystrój, dyskretna muzyka, Kraków, ambulatorium instytutu dermatologii, alergologia, dermatozy, atopia, alergia na metale, kosmetyki, leki,  materiały dentystyczne, fotoalergia, alergiczne testy płatkowe (testy naskórkowe), alergiczne testy punktowe, fototesty, kapilaroskopia, ocena znamion, wyprysk atopowy (atopowe zapalenie skóry), alergiczne kontaktowe zapalenie skóry (alergiczny wyprysk kontaktowy), wyprysk z podrażnienia, wyprysk zawodowy, wyprysk łojotokowy, wyprysk pieniążkowaty, alergie, pokrzywki, zaburzenia rogowacenia, trądzik, grzybica, zakażenia bakteryjne skóry, łuszczyca, choroby o podłożu immunologicznym, choroby narządów płciowych i wszystkie inne choroby skóry, dermatolog alergolog Kraków, testy alergiczne testy alergologiczne, dermatolog kraków ambulatorium dermatologiczne dermatolog.eu  Kraków Tarnów Nowy Sącz Oświęcim Bielsko Biała Chrzanów Zakopane Nowy Targ Rabka, Miechów Wolbrom Olkusz Katowicze Sosnowiec Zawiercie Częstochowa Wieliczka Mysłowice Jaworzno Bochnia Brzesko kapilaroskopia, kapilaroskop, badanie kapilaroskopowe, badanie mikrokrążenia, mikrokrążenie, analiza, choroby nerek, kolagenozy, choroba Raynauda, twardzina układowa, sklerodermia, choroby serca, skazy krwotoczne, mikrokrwawienia, kapilary, włośniczki, naczynia włosowate, badanie, mikroskopia, kapilaromikroskopia, dermatolog kraków ambulatorium dermatologiczne dermatolog.eu gabinet w krakowie metody diagnostyczne,  metody lecznicze specjalista dobra lokalizacja centrum Krakowa śródmieście Chopina Czarnowiejska Konarskiego porady informacje mężczyzna habilitacja specjalizacja docent specjalista dermatolog kraków Instytut Dermatologii Ambulatorium Instytutu Dermatologii diagnostyka chorób skóry, leczenie chorób skóry, dobry dojazd, specjalista, schorzenia dermatologiczne, gabinet w krakowie, metody diagnostyczne,  metody lecznicze, specjalista dermatolog, wenerolog, kraków, wenerologia, leczenie chorób skóry, testy alergiczne, alergologiczne, fototerapia, lekarz skórny, mężczyna, choroby członka, penis, choroby weneryczne, dermatolodzy, opieka dermatologiczna, najlepszy dojazd, dobra kawa, diagnozowanie chorób skóry, diagnoza, diagnostyka, choroby penisa, gabinet dermatologiczny najlepszy dojazd, dermatologiczne, lekarz mężczyzna, dobry sprzęt, wyprysk, dermatolog w Krakowie, dobry dojazd, profesjonalny sprzęt, dyskretny wystrój, dyskretna muzyka, Kraków, ambulatorium instytutu dermatologii, alergologia, dermatozy, atopia, alergia na metale, kosmetyki, leki,  materiały dentystyczne, fotoalergia, alergiczne testy płatkowe (testy naskórkowe), alergiczne testy punktowe, fototesty, kapilaroskopia, ocena znamion, wyprysk atopowy (atopowe zapalenie skóry), alergiczne kontaktowe zapalenie skóry (alergiczny wyprysk kontaktowy), wyprysk z podrażnienia, wyprysk zawodowy, wyprysk łojotokowy, wyprysk pieniążkowaty, alergie, pokrzywki, zaburzenia rogowacenia, trądzik, grzybica, zakażenia bakteryjne skóry, łuszczyca, choroby o podłożu immunologicznym, choroby narządów płciowych i wszystkie inne choroby skóry, dermatolog alergolog Kraków, testy alergiczne testy alergologiczne, dermatolog kraków ambulatorium dermatologiczne dermatolog.eu  Kraków Tarnów Nowy Sącz Oświęcim Bielsko Biała Chrzanów Zakopane Nowy Targ Rabka, Miechów Wolbrom Olkusz Katowicze Sosnowiec Zawiercie Częstochowa Wieliczka Mysłowice Jaworzno Bochnia Brzesko

dermatolog.eudiagnostykakapilaroskopia

Badanie kapilaroskopowe (kapilaroskopia)

specjalista dermatolog, wenerolog i alergolog

dr hab. med. Radosław Śpiewak, profesor UJ, specjalista dermatolog (Kraków) ma wieloletnie doświadczenie w wykonywaniu kapilaroskopii.

Kapilaroskopia to mikroskopowe badanie naczyń włosowatych (kapilary) wału paznokciowego. Kapilaroskopia ma podstawowe znaczenie diagnostyczne w chorobach tkanki łącznej (kolagenozy: twardzina układowa, choroba Raynauda i inne). Ponadto badanie pozwala wykryć zaburzenia mikrokrążenia obwodowego i jest przydatne m. in. w diagnostyce chorób nerek, układu krążenia, skaz krwotocznych, cukrzycy itd.

→ Dla Pacjenta: Umów się na badanie kapilaroskopowe
→ Dla Lekarza: Skieruj pacjenta na badanie kapilaroskopowe

Kapilaroskop - specjalistyczny mikroskop do badania włosowatych naczyń krwionośnych

Wykonujemy również badania kapilaroskopowe na zlecenie dermatologów i lekarzy innych specjalności (reumatolodzy, interniści, nefrolodzy, diabetolodzy itd.). Wynik badania kapilaroskopowego zawierający szczegółowy opis stanu naczyń włosowatych wydawany jest na poczekaniu. Badanie jest wykonywane odpłatnie.

Przygotowanie do badania kapilaroskopowego: W ciągu tygodnia poprzedzającego badanie nie należy usuwać "skórek" ani wykonywać manicure. W dniu badania, paznokcie rąk nie mogą pomalowane. Tipsy są niedopuszczalne. Jeżeli stan badanego na to pozwala, na dzień przed badaniem zaleca się odstawić leki rozszerzające naczynia krwionośne. W ciągu 6 godzin poprzedzających badanie nie należy: pić kawy oraz spożywać pokarmów i napojów zawierających kofeinę (cola, napoje energetyzujące, cukierki z kofeiną itp.), pić mocnej herbaty, alkoholu, palić papierosów. Należy zgłosić się min. 20 minut przed badaniem, tak aby naczynia krwionośne rąk przystosowały się do temperatury pomieszczenia (zalecenie szczególnie ważne zimą). W razie wątpliwości lub konieczności nieprzerwanego zażywania jakiegoś leku, należy skonsultować się z lekarzem wykonującym badanie.

→ Dla Pacjenta: Umawianie się na badanie kapilaroskopowe
→ Dla Lekarza: Kierowanie pacjenta na badanie kapilaroskopowe

dermatolog.eudiagnostykakapilaroskopia

Document created: 30 December 2006, last updated: 25 April 2012.